Google+

torsdag 30 oktober 2008

Ursnyggt skåp!

Hittade det här skåpet häromdagen. Tack vare Petra på Colonial East, ska jag väl tillägga. Hon hade en länk till sidan jag sedan hittade det här skåpet på. Hon hade en bild på en tvättställsmöbel i liknande stil. Därför funderar jag även på om vi gjorde rätt när vi målade vitt. Kanske skulle måla om...
Tycker mycket om färgen och det rustika sättet det är byggt på . Skulle passa såå bra med något liknande mot snedtaket i vårt badrum. Men jag skulle nog även vilja ha en sittbänk ihop med den i vinkel, så att det kan stå i hörnet... eller kanske en bänk för prydnads skull...


Nedan ser man hur vi har det nu, men jag är inte helt nöjd med det nuvarande skåpet. Det passar jättebra i lillflickans blivande rum, där vi kommer ställa det sen. Det fyller visserligen funktionen att dölja allting, men jag vill ha ett mycket mer funktionellt skåp. Det ska vara utdragbara lådor till alla mina pryttlar, så man har översikt och dessutom saknar badrummet karaktär när allt är ljust . Det behöver lite färg och då inte bara av klatschiga handdukar för att passa mig. Jag vill ha det här skåpet, punkt. (Undrar bara när Martin prioriterar det...)

Stolen, som också är med på bilden, köpte jag tillsammans med fyra andra för min veckopeng på en av mina första auktioner. Den fungerar som handukshållare tills vi bestämt hur vi vill ha det.



Men alldeles nyss ställde jag faktiskt upp mina senaste traderafynd på den istället. Har varit på hudvårdsklass hos en kompis och köpte då några fantastiska, men dyra, krämer. Allt det här kostade lika mycket som de fyra förpackningar jag köpte hos konsulenten. Tycker det är så roligt att hålla på med sånt här. Fåfäng? Näää!

Rollup-väskan är väldigt praktisk. Man kan ha den med sig hela den eller i delar. Varje liten nessecär sitter fast med kardborre. Nån som tänkt efter!



Uppackade och genomgångna. Det var visst mer än jag egentligen kan använda...

Ska genast lägga in ett lite matnyttigare inlägg än detta... snart tillbaks till byggbloggen!

1 kommentar:

ColonialEast sa...

Halloj! Vilket underbart fint skåp du hittat! Det såg jag aldrig själv men det är superläckert! Och fantastiskt med krämer du lyckats få med dig hem också :-) Lycka till med planerandet! Lätt är det inte ..