Google+

tisdag 7 oktober 2008

Nu är vi igång med putsen igen...

... men jag tänker på så mycket annat. Det är mycket annat än byggnadsarbete som hänt hos oss det senaste och därför har bloggandet kommit lite i andra hand.

Men Martin kunde inte hålla sig ifrån huset riktigt i helgen ändå, så nu har han fått fönsterplåtarna på plats. Och då kan han äntligen börja putsa.

Vi har en sjuk ko, som vi inte vet vad det är för fel på. Vi hoppas allt vi kan att det inte är den hemska sjukdomen, blåtunga, men veterinären, som tog proverna vi väntar på att få svar på, trodde inte att det var det. Det skulle vara fruktansvärt och det skulle drabba så många andra. Jag tror bland annat att alla djur inom en radie på 15 mil måste vaccineras och det är ju inte så populärt! Att vaccinera våra 180 djur skulle nog ta en hel dag för veterinären, men om man har tama mjölkkor kanske det går fortare....

Mina föräldrar har flyttat från mitt barndomshem, en villa på landet, till min mormors hus i sta´n. Där har vi varit och försökt hjälpa till. Huset ser kanske inte särkilt fint ut vid första anblicken med sin plåtfasad, men det har stor potential efterom mycket är bevarat innanför och det har en underbar trädgård! Det finns t.ex. ett originalkök kvar på andra våning och jag tror att tapeterna i köket därnere är gamla. Det finns så mycket själ i huset och jag hoppas att den får fortsätta att finnas där.

Sen dog min mormor i helgen efter att hon legat en veckas tid efter en stroke eller nåt liknande. Det känns lite konstigt eftersom hon alltid funnits där. De senaste åren har hon varit senil, men det gick ändå att prata om gamla minnen ganska länge. Hon var alltid så snäll...

Allt detta tar lite fokus från huset och det kanske är rätt så bra egentligen att tänka på lite annat.

Och idag ska jag spela INNEBANDY igen! Det är ju såå roligt!

Bilder på putsen och huset kommer så snart jag är lite fokuserad på huset igen :)

1 kommentar:

Lösvirkesbyggarna sa...

Beklagar sorgen! Men det är som du säger att det är bra att stanna upp och tänka på annat ibland.
Ta hand om dig!
Kram Anna