Google+

söndag 14 september 2014

Årets byggblogg?

För en tid sen fick jag ett mail från byggkedjan Bauhaus, där man sa att den här bloggen blivit nominerar till att vara med i tävlingen året byggblogg. Först tyckte jag det kändes lite konstigt, för det var ju flera år sedan som de stora grejerna hände med huset och nu för tiden är det ganska långt mellan inläggen och de handlar mer om småfix och detaljer.
Men lite nyfiken var ändå, så därför gick jag in på hemsidan och tjuvkikade på de bloggar som redan fanns med. Då fanns det bara några stycken och de handlade alla om hus i mer modern stil, några verkade vara modulhus och liknande. Då bestämde jag mig för att vara med, som nån slags motvikt till dem ,för att visa att man kan göra på olika sätt. Jag funderade på om man verkligen fick vara med eftersom vi bara i undantagsfall handlar på Bauhaus (eller andra byggvaruhus, för den delen).  Det har varit en del special. Vi har tex köpt tätvuxet virke direkt från Norrland, som vi torkat och sedan sågat och hyvlat till passande dimensioner till snickerierna. Och till alla husväggar har vi använt isolerade lecablock, som vi hittade på blocket...

Efter hand kom det till många fler bloggar och nu finns det även med några av mina personliga favorithusbloggar, som är mycket mer lika den här i sin genre och det tycker jag är roligt.

Så ni som är i byggartagen eller bara nyfikna, gå till den här länken och ta er en titt på de andra bloggarna också. Och sen får ni inte glömma att rösta på er favorit, eller favoriter!

Här kommer länken:

http://www.bauhaus.se/gamla-mejeriet.html

Kram
Malin

2 kommentarer:

Johanna Lillerskog sa...

Hej Malin
Lyckades snubbla in på din blogg av ren slump... Tog en liten stund innan det gick upp för mig att det är ert hus jag satt å läste om. Roligt! Verandan kommer bli jättefin!

Ha det gott!
Johanna Lillerskog

Unknown sa...

Nä, men så kul!
Lite lustigt att svara så här kanske, men men... ;)
Förstår om det tog ett tag, bilden ser ju inte riktigt likadan ut som vårt hus ser ut nu...
Fick faktiskt samma reaktion från en annan i byn för ett tag sen och konstaterade att jag nog inte pratar så mycket om den.

Och ni får väl kojmma och titta på verandan, även om den inte är klar än. Det lär nog dröja till nästa år. ;)

Hälsningar
Malin