Google+

tisdag 23 mars 2010

Köket med målade luckor.

Det återstå fortfarande en del att göra i vårt kök, men med luckorna på plats, har vi kommit ganksa långt, tycker jag. Det är en sak som i alla fall syns tydligt och jag har redan märkt att jag hellre vistas i köket nu och det kanske beror på att det är lättare att hålla lite ordning och att det är ljusare i rummet.

Martin överraskade mig en gång när jag kom hem efter ett jobb med att ha satt golvlisten på plats, och det gjorde också stor skillnad. Nu kan jag spackla, slipa och måla när jag vill! Sen är det bara bänkskiva, kakel, taklist och foder runt det sista fönstret, samt målning av det, sen är nog köket färdigt, tror jag. Jösses vad konstigt det kändes konstigt att skirva det, färdigt. Men jag kasnek ska gardera mig lite; jag kommer inte på något mer nu i alla fall...

Två bilder med samma motiv. Jag vill nog ha ett öppet skåp till höger om fläktskåpet, men M gjorde en lucka ifall... och satte upp. Jag tycker det rä så fint att ha både hyllor och luckor; sen är det väldigt praktiskt också...

Den här bänkskivan ska bytas ut, men vi är inte riktigt eniga än och därför har det inte blvit av att vi gjort eller köpt någon ny. Vi funderar antingen på en marmor- eller granitskiva eller också göra en i trä och sedan mamoreringsmåla den. Men till vi fått tummen ur att bestämma oss, så ligger den här skivan kvar, ful kanske, men väldigt praktisk.
Kramar från

12 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Å, Malin - sååå fint det har blitt!!! Et kjempe-koselig kjøkken!!! Dere har virkelig vært flinke! Så vakkert!

Ha en underbar tirsdag!

Klem klem
Anette:)

Lösvirkesbyggarna sa...

Vad fint det blir! Martin är verkligen duktig.
Håller med om att det är fint med öppen hylla, men mer praktiskt med lucka med tanke på det flottiga dammet som blir bredvid spisen.
Kram Anna

Maria sa...

Det ser väldigt fint ut! Speciellt med pärlspont i bakkant på skåpen!

Får jag fråga en sak, har du målat skåpen i linoljefärg? Vi funderar på att göra det, men är rädd att det blir så gult inne i skåpen... hur han ni gjort/tänkt.

/Maria

Anonym sa...

Så fint det blivit! Och så skönt att höra att diskussioner gör att jobben stannar upp. Det känner jag igen!

Må så väl i nästan färdiga köket!

Lundagård sa...

Så fint ni får det! Hemsnickrat kök är verkligen vackert, personligt och äkta!

färgtrappan sa...

Hej, riktigt fint har ni fått till det. Jag har lust att göra om vårt kök igen, fast det vi har inte är riktigt färdigt, Hmmm. Hur förklarar man det för maken? ;)

Ha en fin vecka

Herr Hvila Ro sa...

Jättefint kök. Vi har planer för liknande luckor till vår kommande köksrenovering. Tack för inspirationen.

marta sa...

Hej! Vad fint köket blir! Har ni byggt luckorna själv? vilket matrial? hur lång tid har det tagit? Vi funderar just nu på om vi ska bygga själva eller beställa från snickeri. Behöver nog lite tips.. Titta gärna in på vår byggblogg: www.sjunkamossa.se
/Marta

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej,

Ert kök ser jättefint ut! Är det två färger på luckorna?

Jag tycker ni ska välja en stenskiva. Marmorn är ju lite dyrare än granit men båda är fina. Själv har vi svart granit och den är supersnygg!

Ha en skön påskvecka,
Sanna

Våglyckan sa...

Vilket härligt stort kök! Luckorna är jättefina. Bra jobbat :-)!
kram från mig
/maria

Mrs Small Town sa...

Hej hej,

Vill bara kasta in en kommentar på erat SUPER VACKRA KÖK!!! Jag har varit inne och kikat tidigare och beundrat erat kök, men nu känner jag att jag vill lämna en uppmuntrande text om hur DUKTIGA ni är!

Hoppas att allt är bra hos er :-)

Kram
Sara Small Town

Kathrine sa...

Så utrolig lekkert kjøkkenet ditt har blitt - har lest gjennom flere av postene dine og koser meg med flotte bilder :)