Google+

måndag 1 augusti 2011

Våra nya gjutjärnselement

För några veckor hittade Martin några element på Blocket, men när jag skulle titta vad det var han hade köpt hittade jag de här istället! Stället det fanns på ligger inte långt härifrån, så jag fick med nästan hela familjen i hopp om att få med mig ett stort element att ha antingen i badrummet eller i entrén.

När vi kom dit ångrade jag mig såå att jag inte fått med mig kameran, men en del kan å andra sidan tycka man är lite underlig om man går omkring och tar bilder på alla möjliga småsaker, så det kanske var bra ändå ;). Vi kanske kan be att få komma och ta lite bilder nångång, för det var ett hus väl värt att minnas! Det har stått tomt sedan -68 med allt original kvar, och även om en del väggpanel och sådant hunnit komma ut på gårdsplanen inför den stundande helrenoveringen var det inte svårt att tänka sig hur det sett ut. En hel del originaltapeter fanns också bevarad, ja hela huset var i otroligt bra skick och det tror jag är tack vare att någon lade om taket någon gång under tiden det stod tomt.

Men nu var det ju det här med elementen... Det slutade med att vi fick med oss alla som han inte hunnit sälja, så nu har vi fyra stiliga pjäser.


Fina fötter.


En bit matta hade fastnat i ett av elementen.
Och du, Signe, undrade ju om det var vår sal vi höll på att tapetsera och ja, det var det. Det blev faktiskt färdigt igår kväll och vi är SÅÅÅ nöjda. Jag borde hinna till att sitta lite mer framför datorn, så jag fick till lite fler inlägg, men har lite svårt att hinna med... Men det kommer, jag lovar!

Ha en härlig måndag!

3 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Vilka doningar underbart vackra! De kunde förr, de!
Eija

MrsUniversum sa...

Så fantastiskt ihärdiga och genomtänkta ni verkar vara. Hoppas du bloggar om hur ni behandlar elementen innan ni monterar dem!

gamlamejeriet sa...

Ja, det är verkligen rejäla doningar. Martin gissade på 150 kilo stycket...
Det här med genomtänkta vet jag väl inte riktigt, tycker ständrigt det poppar upp nya idéer och lösninga på saker och ting. Men det klart, vi har väl en väl en bild av hur det ska bli en gång..
När det gäller ytbehandling, så kommer det väl också så småningom, antar jag. Elementen har bara målats en gång på den synliga sidan, så det är ju i alla fall inte så mycket att skrapa bort.
/Malin