Google+

söndag 17 januari 2010

Några bilder från vårt "nya" kök

Tänkte att vi skulle bjuda lite på oss själva idag. Jag tog nämligen en bild när vi fått upp köksluckorna, men när jag senare skulle fixa iordning lite och ta några fler, så hade Martin redan tagit ner dem för att slipa det sista. Därför är det här den enda bilden på vårt kök med omålade luckor.




Över diskhon har vi bara luckor framför de övre hyllorna. Vi har vant oss vid att inte ha luckor och märkt hur praktiskt det är. Här har vi det vi använder allra mest, såsom tallrikar, vardagsglas, koppar och assietter. Tanken är att vi ska ha det ganska enhetligt här, och därför köpte jag en stor gammal servis, som det står en del av här. Men just nu står det också en del annat här... Men det bjuder jag, som sagt, på!


Här har Martin riggat upp ett målarbord, bygglampor, en torkställning och ett element. Allt redo för målning alltså.


Och så här ser det ut när man kommer in i rummet. Det kanske är lite svårt att förstå var det är, men det är faktiskt det som en gång ska bli vår "sal", som vi lite gammaldags valt att kalla det. Jag tycker att man får lite gillestugekänsla där inne nu, för Martin har satt igen fönstret med gipsskivor och ser inte ut någonstans.



Jag vill nu cokså passa på att tacka så mycket för alla ljuvliga kommentarer jag fått på sistone. Jag blir fortfarnade lika glad för allt ni skriver.

Ps. Lina på Bergaården, nu har jag tittat lite på mina gamla "färgrecept" och ser att det står ! liter vit färg och 40 ml. grönjord. Vi använder Gysinges färger, så det är deras benämningar. Nu mer mäter jag inte så noga, utan går mest på känn. Alla färgrecept hittar du här.

5 kommentarer:

färgtrappan sa...

Hej! Man riktigt ser hur fint det kommer att bli! Nu blir jag riktigt sugen på mer renovering. Det går lite i perioder här hos oss och vi har inte gjort något större på länge, men framåt senvintern ska vi nog sätta igång med sonens rum.
Så länge målar jag en kunds stolar med linoljefärg, men det är inte lätt i den här kylan som varit ;).
Ha en fin vecka!

Bergagårdens Lina sa...

Tack för "receptet"! Jag blandar också nästan allt på känn, men jag försöker hålla lite koll utifall att det behövs mer färg senare...har hänt några gånger att vi behövt göra om saker... ;)

Blir så snyggt i köket, ska bli kul att se allt när det är målat och klart! Det är verkligen jättebra inspiration!

familjen Persson sa...

Vilken trevlig blogg! Ska titta runt mer på detdu skrivit!
Har ni gjort köksluckorna själva? Det ser ut att bli jättefint!

Våglyckan sa...

Här har det hänt grejer! Köket kommer att bli superfint!
Kram från mig
/maria

Interiörboden sa...

Hej!!

Det kommer att bli sååå snyggt!
Det ska bli jätte kul att få se de vita sen :) Åhh, så snyggt!!

Ha en jätte bra start på veckan!
Kram Sandra/Interiörboden