Google+

måndag 1 mars 2010

Vårtecken?


Ljuset är ett vårtecken, som man ju ganska lätt lägger märke till... Så här ser det ut i en av planteringarna just nu.
Jag har det lite körigt just nu. Sambon är nästan handikappad pga ett ilsket ryggskott, så det finns liksom inte tid att gå runt och leta snygga motiv. Den här bilden är tagen från mitt lilla hemmakontor och egentligen skulle man kanske filmat, för det var ljudet som gjorde att jag tog bilden. Tror faktiskt att de hade lite vårkänslor.

Idag var nog ingen bra fotodag. På väg att hämta barnen på förskolan såg det ut så här. Snöröjningstraktorn åker framför och det var nog bra för den hamnade själv i diket två gånger under tiden jag åkte bakom. Det var ju bättre att den gjorde det än jag eller någon av oss andra i det lilla tåget bakom den.... Vårkänslorna kändes ganska avlägsna....


Min sista bild är en, som egentligen inte hör hemma på min blogg, men jag tycker så mycket om den, så nu tar jag med den i alla fall. Den visar hur långt det känns till sommaren just nu på något vis och är tagen på Öckerö, utanför Göteborg för ett litet tag sedan. Snart ska jag dit igen och det ser jag verkligen fram emot! Det är något visst med havet!



Här hittar ni alla som är med och letar vårtecken i nästan alla
landskap. Det ska bli kul att se hur olika det ser ut beroende på var
man bor!

Jag vill återigen tacka för alla kommentarer från er som tittar in till
bloggen. De värmer verkligen och gör nog faktiskt att man orkar leva i
röran lite till!

5 kommentarer:

Lösvirkesbyggarna sa...

Så du hade också svårt att hitta vårtecken utomhus. :)
Det ska bli kul att se hur snabbt det går när våren väl bestämmer sig för att göra intåg.
Kram Anna

Viveka på Humlebacken sa...

Kor med vårkänslor, det vill vi se på film nästa vecka:) Kul!! Och för övrigt håller jag med dig om ljuset, det känns nästan som det viktigaste av allt!

Carina sa...

Härliga vårtecken - även om vintern har haft övertaget denna veckan...men solen har varit skön när den har visat sig!
Ha en underbar vecka!
Kramen.

ANETTESHUS.COM sa...

Ikke lett å finne vårtegn i dette vinterlandskapet, nei;) Men herlige bilder, Malin!

Ha en fin ny uke!


Klem klem
Anette:)

Yenny sa...

Åh så vacker bild med granodlingen!
Såg mindre kul ut på väg till skolan... ;)

Ha en bra dag!
Hälsningar Yenny