Google+

lördag 4 oktober 2008

Putsnätet äntligen på plats!

Den här veckan har det varit mycket spikande i väggarna. Det var mycket mer jobb med det här än sambon , och jag också för den delen, hade tänkt. Över fönstren har vi plast just nu och därför har vi inte mycket utsikt, men i köket tog vi bort det. Det går ganska fort att sätta upp igen. På den här bilden håller de på att sätt upp nät och för en stund var sikten återigen väldigt tråkig. Tänkte egentligen ta en bild på mina fynd på tradera, men jag får nog vänta lite.



Nu är det äntligen färdigt! Så här ser det ut tills på måndag (jag hoppas han kan hålla sig, så vi får lite helg)


De två sita putslagren ska sprutas på med den här sprutan. Den har vi lånat från Finja och ska nog gå mycket smidigare än den vi hade tidigare. Den har en lång slang, så man kan ha den direkt i bruket och på det viset slippa det tunga jobbat att bära det till huset. Hoppas bara kompessorn orkar...



Åh, vad jag är trött på att visa så fula bilder. Snart kanske man slipper såna här grova grejer och kan ge sig in på lite mer finlir. Det ska bli kul. Fast det klart, jag skulle ju inte vilja vara utan putsen heller...

Inga kommentarer: