Google+

måndag 1 december 2008

Utmanad!!

Den här utmaningen fick jag av en vän som har bloggen Mias vardag. Jättekul att få från en som inte handalr om hus och inredning.

Allt är skrivet utan någon rangordning

8 favoritprogram
:
Jag känner mig lite som jag bor i en bubbla när jag har svårt att få fram 8 TV-progam i mitt huvud. Tittar visst inte så mycket på TV...

1. Doobido
2. Bonde söker fru
3. Brottskod: Försvunnen
4. På Spåret
5. Boomtown
6. Kriminalserier i allmänhet
7.
8.

8 saker jag gjorde igår:
1. Sjöng med kören
2. Pyntade lite runt ytterdörren
3. Plockade i ordning lite överallt
4. Satte upp de sista ljusstakarna och stjärnan
5. Försökte sy på symaskinen, men upptäckte att den var sönder
6. Satt vid datorn
7. Tänkte att jag borde träna
8. "Laddade" pojkarna adventskalender

8 saker jag ser fram emot:
1. Golv i salen och extrarummet
2. Se barnen växa och se allt som händer på vägen
3. Julen
4. Åka på semester
5. Börja jobba
6. Börja göra trädgård
7. Att det komemr snö och se barnen leka i den.
8. Spela innebandy

8 favoritrestauranger
Vi är väldigt sällan ute och äter på restaurang här hemmavid. Det är bara när jag är ute på jobb som det blir någon dagens någonstans, och då är det sällan jag minns vad stället heter. Och det var länge sedan nu, men kom ihåg några ställen som sticker ut.

1. Kan inte komma på namnet, hotellet i Överkalix.
2. Hellefors Herrgård
3. I källaren på Stockholms Stadshus. Vet inte vad det heter...
4. Grand Hotel, Sthlm; frukosten var i alla fall superb.
5. Ja, det var väl allt jag kan åstadkomma...
6.
7.
8.

8 saker på min önskelista:
1. Hyllor och förvaring här hemma. Så trött på flyttlådor!
2. En stor fåtölj med fotpall och golvlampa
3. Tappa ett par kilo utan att behöva slita
4. Att familjen och alla jag känner får vara friska.
5. Att inte barnen får samma ansträngningsastma som jag.
6. Att se snygg ut i håret utan att behöva ta tid till det.
7. En dag i veckan att pyssla och dona utan barn.
8. Gå några kurser i data och/eller personalfrågor eller någon annat kul...

Jag skickar utamanigen vidare till den som tar den. Alltså, du som läser detta; känner du för det, så anta den. Skriv gärna om du gjort det, så jag kan läsa på dina svar.

Inga kommentarer: