Google+

onsdag 17 december 2008

Här bor vi

Nu har det kommit upp en tavla på väggen och det är den här. Tänkte visa hur det ser ut hos oss, men så märkte jag att vårt hus, eller rättare sagt, det gamla huset som låg där vårt nu finns ser man nästan inte alls. Man ser ju tydligt det stora boningshuset (närbild), som vi bodde i tidigare. Om man tittar noggrant ser man i alla fall vår gamlastuga, och inte så långt därifrån i grönskan skymtar man en av skorstenarna på det gamla mejeriet långt till vänster på bilden. Jag gjorde en markering, men det var svårt att se den också. Men nu ser ni i alla fall lite mer hur det ser ut här hemmavid.

Jag har fått en del frågor i kommentarer och mejl, där man bland annat undrar var vi bor. Då kom jag på att jag nog aldrig nämnt det och funderar på om det är bra eller inte. Det kanske är bra att var lite anonym, men det kanske samtidigt är roligt för sådana som letar efter lokala bloggare att kunna hitta hit.

Det finns också en hel del andra frågor, som blivit hängande i luften och dem tänkte jag också svar på i ett gemensamt inlägg. Håller på att jämföra våra färger med NCS-kartan t.ex., men det var svårare än jag tänkt... Återkommer så snart jag blivit klar...

Nu vill barn nummer två absolut möblera om i sitt rum, så jag måste rusa!

2 kommentarer:

Taklyftet sa...

Ville bara kika förbi och säga God Jul och Gott Nytt År!
Kram Taklyftet

ColonialEast sa...

Vad kul med en flygbild!

Nu finns det ju sperbra kartor på eniro också så mankan se hur det ser ut nu (eller för något litet tag sedan beroende på när de fotade).

Ha en toppendag!!

Kram!