Google+

fredag 19 september 2008

Mina svar på utmaningen

Jag har blivit utmanad att svara på några frågor och har inventerat de olika ställen och endel är inte helt kul att redovisa här, men man får väl vara ärlig.

5 saker i frysen
Vi har en frysbox med kött, bär och sylt ute i snickarboá, som vi säger. Den vi har i köket är den vi använder varje dag, så det är där jag tittat. Ett riktigt sorgligt kapitel att titta in i en nästan tom frys.
  • Glass, här konsumeras en hel del. Både på burk och strutar.
  • Några förpackningar stekfläsk och något annat obestämt nötkött.
  • En ensam bullpåse, som jag lyckats gömma, men då istället glömt av...
  • Löste
  • Usch, ett jättegammalt paket scampi. Hur kunde det överleva flytten??
5 saker i garderoben
Här var det inte alls lika hemskt. Vi har ju precis flyttat. Mycket kläder som jag gillar, eftersom mycket nyss åkte till insamling.
  • En del klänningar, för det gillar jag. Men jag hittade visst en starkt grön med ett ansikte tryckt i mönster över hela den. Sjuttiotal och inget jag kommer använda. Utklädningslådan nästa!
  • Byxlådan flödar över och jag sparar många i väntan på att midjan ska minska lite i omkrets. Men det verka inte hända mycket, så jag håller mig till mina favoriter - dem med vid midja.
  • Ganska många capribyxor visst. Det visste jag inte riktigt innan. Men det gillar jag ju...
  • Några spiker. Det hade tydligen en son lagt dit, för att de inte skulle komma bort.
  • Och hammaren
5 saker i bilen
Bilen är inte något vi prioriterar i nuläget, så den är ganksa eftersatt. Smutsig utan och innan.
  • En picknickmugg vi glömt i barnens leksaksfack på stolen.
  • En liten vävd matta, som barnen gjort.
  • En massa kläder till minstingen, som alltid verkar finnas där.
  • Flourtabletter.
  • Min handväska. Bra att jag hittade den inför nästa fråga...
5 saker i handväskan
  • Ett, nej två läppglans
  • Entrébiljetter till Astrid Lindgrens värld.
  • Mockasiner till minstingen
  • Några mynt
  • Några gamla kvitton
Det här var den kluriga, för nu när jag är föräldraledig har jag för det mesta bara plånboken i fickan. En sak mindre att hålla reda på liksom. När jag jobbar, har jag oftast datorväskan eller en annan handväska. Det kanske hade varit kul att titta i nån av dem istället, för dem var det verkligen länge sedan jag använde. Undrar var de är, förresten?

Vet inte riktigt hur mycket det här säger om mig, för det är inte riktigt som det brukade vara. Frysen vill jag gärna ha nästintill proppfull, så det finns utrymme att laga nästan vad som helst. Nuförtiden äter vi tydligen mer än vi handlar, men snart kanske det finns lite mer tid...

Garderoben är också helt missvisande. I vår gamla lastade jag ut alltifrån juldukar vi inte använder till sambons gamla radiostyrda bil när vi flyttande. Där fanns också myggnäten till fönstren och ett skåp gjort i slöjden på högstadiet. Det säger kanske mer om oss, eller jag vet inte.

Men lite kul var det ju det här i alla fall... Tack, Anna, för utmaningen!

Jag har sett att det är många som fått utmaningen, men jag gör ett försök att skicka den vidare till Hildegunn med bloggen Den gamle stil - den svunne tider. Om någon inte redan varit där, så titta in dit, hon har alltid så vackra bilder och nu bygger de ett nytt hus i empirestil. Och du får öva på din norska också. Vet inte om det bara är jag, men jag blir på så gott humör av norska...

3 kommentarer:

Bergagårdens Lina sa...

Roligt att hitta din blogg! Vilket fantastiskt projekt ni håller på med! Det ser så fint ut på alla bilder :)
Trappräcket och dörrarna är superfina!

/Lina

Lösvirkesbyggarna sa...

Nej, visst säger det inte allt, men det är så roligt att läsa när du har sån härlig distans till hur du har det och hur du verkligen är. I helgen hoppas vi på att vara supereffektiva(!) så att jag äntligen kan komma med en uppdaterad byggstatus igen.
Ha en bra helg!
Kram Anna

Mrs Small Town sa...

Jag skickade just denna utmaning till dig, men ångrade mig när jag såg att du redan blivit utmanad :-)

Kul att läsa dina svar! Det känns som om vi småbarnsföräldar som bygger lever ungefär lika *skrattar*

Ha en bra söndag.

/Sara Small Town

ps FANTASTISKT snyggt det blev med dörren!!! Vilken färg (linjolja? kulör?) har ni valt? ds