Google+

söndag 7 september 2008

Fullt upp

Jag hinner inte riktigt med allt som händer just nu.

Martin tillverkar saker och mitt målarjobb tar lång tid mellan all barn och hushållssysslor. Och sen tar ju mitt nya intresse, den här bloggen, tid att föra in allt han gör och har gjort.

Just nu håller han på med de två pardörrar som ska sitta på fram - och baksidan av huset. Senaste gången jag var ute höll han på och väsnades med nån överhandsfräs och gjorde iordning för att sätt in glas. Sen är det dags för grundning. De ser ut att bli jättefina, men är vansinnigt tunga.

Själv har jag forfarande lite kvar i groventrén att måla för vi har lite svårt att bestämma oss för vilken färg vi ska ha på listerna. Har testat med lite olika färger på grundfärgerna och då försvann vitt som ett alternativ. Nu är det grå eller grön det står mellan. Samtidigt målar jag tvättställsmöbeln som jag bara spacklat och grundat än... Vi har också fått ett gammalt skåp till badrummet, som jag målar om. Försöker att vara på lite olika ställen för att hålla lillflickan på gott humör utan att var mitt i smeten. Det blev endel merarbete när hon var med och spacklade i groventrén...

Häromdagen gick jag också en runda med kameran i vårt äldsta hus på gården; gamlastugan som vi kallar det, där vi förvarar de dörrar som fanns på det gamla mejeriet. Därifrån ska jag också föra in en del bilder, för det finns en del annat där också...

Sen har vi ju allting som hände innan vi flyttade in, som inte förts in än... men det ska in, för det är ett väldigt bra sätt att ha det översiktligt.

Sist men inte minst är det utmärkelserna, som jag ska skicka vidare! Det är skitkul, rent ut sagt, att få, eftersom jag är så ny på det här. För tre månader hade jag inte varit inne på en enda blog; nu är jag nästan beroende av endel. Men jag har bara hunnit sätt mig in i några, så jag behöver lite mer tid på mig för att kunna skicka dem vidare. Att sätta sig in i fler bra bloggar tar också en del tid i anspråk. Man kan väl inte skicka tillbaks dem till dem jag fick dem ifrån...

2 kommentarer:

Vimsingen sa...

Ojojoj, jag är imponerad över vilket jobb ni gör! Jag tycker ni verkar ha så många kul ider. Huset kommer bli superfin.

Ska läsa hela bloggen noga nu:)

Vimsingen

gamlamejeriet sa...

Tackar! Jättekul, ännu en ny bekantskap. Ska genast gå och titta på din/er blog. Man får alltid så bra idéer från andra, tycker jag.