Google+

onsdag 3 september 2008

Dörrar på gång


Ännu en bild av dagsläget hos oss. Det här ska bli vår huvudentré med pardörrar. Det börjar bli dags att få in dörrar nu, för det finns lite väl mycket ventilation i den nuvarande konstruktionen. Därför har sambon varvat halmkörning med dörrtillverkning den här veckan och nu börjar det verkligen likna något. Han gör två stycken eftersom det ska vara likadana åt baksidan. Det kommer ett inlägg med hela tillverkningsprocessen när de är klara. Den här gången har jag nog fått med de mesta, men jag har sprungit fram och tillbaks med kameran i högsta hugg. Martin verkar inte tycka det är så märkvärdigt, men det tycker jag...

3 kommentarer:

Lösvirkesbyggarna sa...

Ha ha, ja det är skönt att kunna dra igen dörren ordentligt efter sig när höststormarna viner : )
Nej, vi har inte lagt upp bloggen på vi bygger hus. Men vi kanske borde...
Jag antar att ni är med så att vi ken ge ER ett gott betyg?
Kram Anna

Lundagård sa...

Oj vad många nya inlägg, så roligt!!! Vilket spännande skede ni är i nu när ni får hålla på med invändiga snickerier och färgsättning. Snyggt och kul när ni fixar mycket själva!

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Hei !!
Jeg er meget imponert av det hus dere skal bygge !
WOW WOW !!!
Jeg elskar huset deres , presis min stil er det jo. Jeg er så glad jeg oppdaget bloggen din, nå skal jeg følge med på husbyggingen deres hver dag.
Vi også bygger, eller er ikke begynt enda men begynner 5 desember med grunnarbeid på tomten.
Vi håper huset er fredig til sommeren 2009.
Fantastiske fargevalg du har gjort i huset-og tapeten på deres soverom var nydelig !!
Jeg har sett gjennom alle bilder nå og er helt oppgiret for jeg likte så godt det huset deres.
Vi bygger i empirestil, så det blir litt herskapelig.Men interiøret inne blir ikke overdådigt, men litt mer klassisk og gammel. Spennende er det ivertfall.
ser snart innom igjen, ha en fin dag !