Google+

fredag 19 september 2008

Hurra, vi har fått dörrarna på plats!

Här har han rivit loss den tillfälliga lösning av reglar och glasfiber, som suttit ganska länge nu. Här kan du se hur det såg ut. Nu blir det fort kallt inne och vi vill fort ha stängt igen.


Pojkarna har murat idag och är nöjda med sina verk. Pappa behövde mura dit två stenar ovanför dörren, som fattades. Eftersom det var för högt upp, så fick de göra något eget.




























Det var lite pyssel innan han kunde låsa dörren ordentligt. Det gick ju förut, sa han några gånger. Han fick fila och fixa, men nu går det både stänga och låsa..

Slutresultatet

Efter den var det bara att sätt in den på baksidan också, men det blev för mörkt att ta nån bild. Man känner faktiskt redan att det är lite varmare i huset. Skööönt!

6 kommentarer:

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

ÅÅå så fin døren blev !
Virkelig i gammal stil og passer perfekt til det huset deres....så skjønne guttene er !

Lundagård sa...

UNDERBART!
Kul att ni också har små medhjälpare :)

ColonialEast sa...

Fantastiskt fina dörrar! Hade jag inte redan beställt min skulle jag gärna beställa från er :-) Hoppas ni har en härlig helg!! Kram, Petra

Skeen sa...

Dörrarna blev kanon bra. En underbar höstdag att minnnas...

Skeen sa...

Nu har jag lagt in en kommentar för tredje gången antingen är det för mycket vin eller så fattar jag trögt... Men dörrarna blev jättefina. En härlig höstdag att minnas.

Anonym sa...

Snyggt som tusan...dags att komma ut och ta sig en titt till antar jag. :-)
T är på väg för att hämta skorsten till kaminen. Så nu är nog den snart på plats.