Google+

söndag 2 november 2008

TVå awards

Vi har fått en award från Lösvirkesbyggarna, som har kommit väldigt långt med sitt nybygge i lite gammaldags stil. Det kommer bli sååå fint!

Jag ska vara modig nu och skickar även till sådana några bloggar jag gillar, trots att en del inte har en aning om vem jag är. Här kommer de:

Taklyftet - de håller på med precis det det låter som. Men också inspiration till tusen!

Älfgärdet - En nyfunnen favorit. Själv hinner jag aldirg göra saker, utan försöker suga i mig av andras kreativitet. Det finns det här, i massor. Ljuvlig blog!!

Mitt egna hem - Hittade den här bloggen när jag skulle börja oh föll för det lantlig men också för hantverkskunnande; vi bor ju själva på landetoch vi eftersträvar också att göra vårt hus lite gammalt!

Anettes hus - en av anledningarna till att jag började blogga. Stal hennes idé med tre kolumner rakt av! Och vill man ha inspiration, så finns det här!

Åsarp Säteri - ännu en favorit. De renoverar en stooort hus, som liksom vi har putsad fasad. Det som är extra roligt att de värnar om att använda sig av tidsmässigt riktiga material och de har precis som vi, lagt in egentillverkat golv i nästan hela huset. Och då får man tänka på att de har väldigt mycket större än oss... Imponerande!

Axebo - De flyttar ett helt hus! Och håller samtidigt hela tiden på med byggnadsvård. Dvs, de renoverar och återställer allt, så somd et kan ha sett ut en gång. Och så har de en bakugn!!!

Elins stuga - Renovering av ett torp. Man bara önskar man hade ett likadant....

Den andra awarden fick vi från Taklyftet, för mig en ganska ny, men uppskattat bloggare. Vad de håller på med med sitt hus hörs väl på namnet. Stort tack för awarden!

Jag skickar vidare till:

Gnistrande snö - En ny bekantskap för mig med fantastiska bilder. Föll fullständigt pladask för hennes glas i ett inlägg och vilket lusthus! Vill ha!!! Stort tack för att du hittade mig!

Lösvirkesbyggarna - nybygge i gammalstil, lite som vi, fast de har träfasad... Är såå nyfiken på fortsättningen!

Small Town Style - de har nästan fått färdig en helt fantastisk renovering och utbyggnad av ett hus från förra seklets början. Men här finns också inspiration i mängd...

Colonial East - Bygger till en våning och ändrar fasad samtidigt som de renoverar en del. Helt underbar stil och mycket genomtänkta planer i de olika rummen samt bilder som gett mig massor med idéer.

Lundagård - En stor familj flyttar ett gammalt, stort hus. Men inte bara det; de har dessutom mycket inspiration om annat att dela med sig av. De hittar en massa saker på auktioner och loppisar, men det måste vara skillnad i Sverige och Finland; jag hittar aldrig såna grejer. Eller också beror det på att jag inte hinner till specielt många loppisar nuförtiden...

Den gamle stil - de svunne tider - Mysig, norsk blog, där de står i startgroparna för ett nybygge av ett hus i empirestil. Vet inte om jag sett så många sådana, så det ska bli jättespännande att få följa!

Gammelgård - Underbar blog, där man kan hitta mycket att själv göra.

Som ni kanske märkt är jag en riktigt tjuv när det gäller att sno åt mig inspiration, så jag försöker tacka var och en på det här lilla sättet. Ni har var och en och givetvis ännu fler bloggar, som givit mig sååå många bra idéer. Tack!!!

9 kommentarer:

Mrs Small Town sa...

Jag såg din utmärkelse till mig. TACK snälla :-)

KRAM
Sara

PS så snygg gaveln är!!! ds

Anonym sa...

Nu måste jag höra om du har missat att du har fått en award av mig? Jag skrev det i en kommentar här i bloggen. Det var ett tag sedan jag skickade den, men här finns den i alla fall:

http://byggabo.wordpress.com/2008/10/07/ny-design-och-awarden-vidare

/maria

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis till din award:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Men åh, tack! Vad snällt av dig. Ert bygge ser ju väldigt trevligt ut - spännande att följa. Håller ni på och fixar en massa inne också? Lycka till med putsen. /Emma

Taklyftet sa...

Jag får tacka så mycket för utmaningen!
Du får ha en bra vecka!
Kram

ANETTESHUS.COM sa...

Tusen, tusen takk for kjempe-koselig award!! Nå ble jeg glad:)

Så flott huset deres blir!
Klem Anette

Älfgärdet sa...

Så roligt att du finner inspiration inne hos mig. Tack! Jag blir helt stum när jag ser ert projekt...! Så vackert att ni valt puts.

Lundagård sa...

Tack så jättemycket för awarden!

Anonym sa...

Vad fint ni har det!