Google+

lördag 6 juni 2009

Våra datorsabotörer

Vår lilla dotter satt vid datorn och tryckte, som så ofta annars. Då ser hon ut hon så här, men den här gången var det inte någon som kom och hjälpte henne ner från stolen och då blev hon uttråkad och började pilla på tangenterna. Efter en stund såg det ut så här.

Lite senare tog jag, M och lillflickan en liten cykeltur för att fylla på vatten till en liten flock kor. Under tiden var pojkarna kvar hemma. Då passade de på att fullfölja lillsysters verk; de plockade bort alla tangenter och rev dessutom sönder en plastfilm med några slags tryckmekanismer på. Man kan ju förstå att det är fascinerande att få reda på hur det ser ut egentligen, MEN man kan ju tycka att de borde veta bättre än sin syster.


Så här ser den ut nu efter att vi suttit och försökt pilla dit delarna igen, men nu har vi gett upp. Det är för många delar som gått sönder, så vi får ha den här som en hemma dator med ett tangentbord bredvid och så får jag skaffa en ny jobbdator istället.

Det är tråkigt när det blir så här. Man undrar vad man gjort för fel när de inte förstår att de förstör, men det är ju samtidigt ett intresse att få veta något som driver dem, tror jag och det vill man ju absolut främja! Därför ska jag se om vi har någon gammaldator, som de kan dissekera och titta lite närmare på.

Och pojkarna får inte sitta vid datorn på ett tag nu. Det ska de komma ihåg!

Ska snart försöka få in lite trädgårdsuppdatering, förresten!

Ha en trevlig helg alla ljuvliga trogna!

5 kommentarer:

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

DETTE ER VELDIG KJENT FOR OSS OGSÅ.
vI HAR HATT EN DEL DATASABOTØRER HER I HUSET VÅRT I LØPET AV DE SISTE ÅRNE. HE HE..
NÅ ER VI IGANG MED BYGGINGEN AV VÅRT HUS I KLASSISK STIL, DE HAR STØPT GRUNNMUREN FERDIG.
DET ER SÅ SPENNENDE !
DET HUSET DERES BLE VIRKELIG NYDELIG NÅR DET BLE MALET HVITT !!!!! FANTASTISK FLOTT !!

Lösvirkesbyggarna sa...

Aj aj aj då, vilka busungar! Nyfikna små marodörer har jag aaaaldrig varit med om själv, nejdå! ; )
Ha det bra!
Kram Anna

Våglyckan sa...

Ja, det sägs ju att all nyfikenhet är nyttig och det finns väl inget nyfiknare än ett barn ;-)
Ha en bra vecka!
kram från mig
/maria

Anna sa...

Sicka stollar! Men det är ju samtidigt bra att de är kreativa ,-). Vad fint huset blev när ni putsat det! Vi har fått kultingar och jag har flyttat..

Kallholmen sa...

Dom små rackarna.
Jag brukar säga så här!
-När dom är 20 år så vill man att dom både ska var nyfikna,viljestarka och ta för sig av livet.
Det är bara lite möda att vara förälder på vägen dit.
Jag har två pojkar min älsta är klok och underbar min yngsta är viljestark och underbar.
Han har fått mig att slita mitt hår många gånger.

Vilket underbart hus ni har.Jag är så imponerad av er resa tänk vad ni kan och dessutom med små barn.
Helt otroligt.
Ha de gott!
Kram Malin