Google+

lördag 13 juni 2009

Besök på stenindustrin




Vi har gått i trädgårdstankar en längre tid nu och nu i veckan var vi och tittade på sten till en uteplats och till vårt kök ( kommer i ett annat inlägg). Vi tycker mycket om kalksten och det lutar åt att det blir det. Vi åkte till en lokal stenindustri, som vi tidigare köpt kalkstengolv av. Det är ett väldigt speciellt ställe; deras kontor är väl inget skrytbygge direkt, men de har väldigt mycket fina grejor. Kalkstenen vi tittade på bryter de precis här och staplar på pallar. Alldeles intill brottet finns en damm där vattnet nästan ser magiskt ut. Det är så mättat av kalk att det är mjölkaktigt men antagit en blågrönfärg. Detta grova, smutsiga står i skarp kontrats till de vackra handfat och utmejslade pelare, som de också tillverkar.

Idag har vi mätt ut med laser hur högt vi ska ha det runt huset och jag tror jag fått fram hur tänker mig trädgården. Efter att M suttit i grävmaskinen några timmar idag, så tycker jag att det börjar likna något.


3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Roligt att se bilderna:)
Kalksten är så fint tycker jag.
kram Lallis

Designe sa...

Det blir säkert jättefint med stenarna! Blev lite full i skratt då jag såg tangentbordet!..ooops...så det kan bli!:)
Så vackert huset blev färdigmålat!
Kram :)

Lösvirkesbyggarna sa...

Kul med trädgårdspyssel!
Kram Anna