Google+

måndag 18 oktober 2010

Hänt i veckan samt fler kvällsaktiviteter...

Veckan som var skördades tre älgkalvar och några nya hönor inför vintern. Martin såg jag inte mycket av, men jag märkte ändå tydligt att han njöt även om det var lite för kallt en del mornar. Eftersom han var ledig kunde vi inte ha barnen på dagis och fritids, så jag har varit hemma och dels fixat med en del markservice, men jag har också fått en del annat gjort. Jag har målat över salsgolvet 1 gång och 2/3 en andra gång. Här använder vi oss inte av linoljefärg, men jag har problem med att vänja mig av med den målningstekniken, som det innebära att måla med linoljefärg. Därför har det inte alls gått åt alls så mycket färg, som det står, men jag försöker ändå slösa och söla med färgen. Hittills har jag gjort åt med ca fem liter färg och med tanke på att rummet är ca 40 kvm, så borde det gått åt
På toaletten har jag också målat lite. Där är det nu färdigmålat, efter fem lager, så vi kan sätta in vår efterlängtade toalettstol. Vanans makt är stor och det är ofta köbildning på morgonen nu förtiden. Sedan får jag fortsätta måla, men det är lite lägre prioritet på det....
I veckan kom också tapeterna till toaletten och jag är såå nyfiken på att se hur de blir!
Och så till kvällen aktiviteter, en liten glimt av vår toalett just nu...
Ikväll har det varit kakling på dagordningen. Martin fick god hjälp av en del....
...andra använde kakelskäraren för att göra fantasifulla pussel... Men hursomhelst har den här kvällen gjort att vi kommit ännu lite närmare en färdig toalett

.
Lillflickan älskar att baka, så det har vi gjort...


Ha en trevlig kväll!

Malin

1 kommentar:

färgtrappan sa...

Hej. Blev nostalgisk när jag såg bilderna på barnen. Sådär höll våra också på när de var små, de var liksom "mitt-upp-i-allting", mysigt :)

Men tonårssonen o jag har iaf bakat en kaka ihop idag, det är också mysigt :)

Ha en fin vecka
/maja på färgtrappan