Google+

torsdag 27 augusti 2009

Trapptillverkning, del 4, färdig

Idag tittade jag i genom lite bilder och kom då på att jag inte visat hur trappan M gjorde i våras blev till slut. Här är några bilder från färdigställandet. Varning för ännu några icke-estetiskt tilltalande bilder. Men försök att bara titta och se det jag ser, trappan.
Tidigt en morgon nån gång i maj åkte han till Halmstad och satte den på plats, så nu sitter den där den ska.


Det är tydligen lite pill när man ska sammanfoga alla de olika delarna och stegen inte är raka, mycket stämjärn och filande. Men nu var han faktiskt riktigt nöjd själv. Och jag kunde inte en enda lite springa någonstans, så det får väl duga. Nä, den var faktiskt jättefin!

På väg till lackrummet för målning

Gillar det rundade nedersta trappsteget, jättemycket. Och vagnssidorna är ursnygga, smäckra på något sätt.

Mikael, som skulle ha trappan ville ha samma färg som vår, men inte linoljefärg. (Själv tycker jag den ser mycket grönare ut i det här lysrörsljuset . Vår, som jag mest uppfattar som grå.) Det är en golvfärg, som ska tåla mycket slitage och den används också av Kvänums Kök, men vi har aldrig tidigare använt den själva. Men vad jag hört, så är han nöjd med den.

Nu ska jag börja ladda så smått inför söndagens tjejmil, gulp. Lite pirrigt är det faktiskt, men det ska samtidigt bli jätteskoj. Bara att få en helg. Kanske blir det en tur till Formexmässan jag läst om, men det blir bara en bonus i så fall....



Inga kommentarer: