Google+

tisdag 25 augusti 2009

Provisorisk trappa på plats

Kom just hem efter en härlig resdag med jobb och svärfar. Nu längtar jag verkligen efter att börja jobba. På riktigt. Vi var i Skåne och där var det riktig högsommarvärme. Nu när jag kom hem kom på att jag precis glömt bort att visa vår alldeles nya trappa.
Den ser ut så här och det betyder att vi snart kan börja använda vår huvudentre. Som jag längtat! Martin fixade i ordning en provisorisk trätrappa (efter att jag hotat att göra en själv). Vi ska ha en veranda här med en stentrappa så småningom , men det lär dröja ett tag och så länge ville jag inte vänta på att få gå ut och in genom den här dörren. Nu har jag fixat några knoppbrädor, som jag hunnit grundmålat grå, samma färg som en del av hallen. Sen blir det färdigfärg i två lager och vips, så har vi en massa provisoriska knoppar också. Det ska bli härligt! Och så ser framsidan inte riktigt så kal och naken ut på något sätt.



3 kommentarer:

Bergagårdens Lina sa...

Det blir så fint!!

Unknown sa...

Hej, tack för titten. Måste säga det samma, din blogg verkar verkligen bra. Återkommer gärna :) Det blev riktigt bra med trappen.

Kram Maria

Gnistrande snö sa...

Hej,

och tack för din rara kommentar!
Så kul att kika in här igen, trappan ser riktigt fin ut, ja hela huset är så himla fint. Så snyggt att det är så ljust och fint.

Nu ska jag kika vidare här i bloggen och se vad som hänt sen sist .-)

Ha det fint!

Kram