Google+

söndag 23 augusti 2009

Småprojekt och färdigställande i badrummet

Det här är ett skåp jag köpt på auktion för 200 kr. Det gjorde att jag vågade jag mig på en betsning av det, och det ser faktiskt ut att bli jättebra. Tidigare såg den ganska tråkig ut, men den var bra att ha i barnens rum till leksaker. Efter ett tag oljade jag in den och då blev den lite bättre, men nu har jag alltså flyttat den vidare till badrummet där den får en helt annan färg.
Det mörka gör sig bra mot den ljusgröna och vita i rummet och bryter av mycket roligare än det vita skåp vi hade där tidigare.
Martin har även satt dit foder runt fönstren och nu har jag spacklat, slipat och grundat. Snart färdigt alltså...

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Var nog en bra idé att betsa skåpet mörkare. Det fick mer karaktär då!
Jag har länge varit sugen på att måla med linoljefärg, men har inte hittat något bra ställe här som säljer det. Och så är jag lite orolig för den långa torktiden, jag har ju ingenstans att hålla till med målandet utan måste hålla till i vardagsrummet... inte alltid populärt att barrikadera det rummet!