Google+

måndag 2 november 2009

Hagtorn

Under några år nu, har den lilla hagen framför vårt hus inte varit så hårt betad och då har de här hagtornsbuskarna kunna växa till sig. Det här året kan man se hur det sett ut en gång, för de växer längs samma linje som träden och ramar in hagen som tydligen för länge, länge sedan var en del av trädgården. Jag har även hittat vinbärs- och krusbärsbuskar planterade i rader och de ska jag försöka ta med mig till vår trädgård.
När jag nu sett de här buskarnas förvandling med de olika årstiderna, så ska jag försöka föröka dem så vi kan ha likadant i vår trädgård. De är lika vackra på sommaren när de blommar som nu på hösten med alla bär.









1 kommentar:

Gnistrande snö sa...

Wow, vilka skatter ni har där i hagen!
Mysiga bilder som får en att längta lite till sommaren...

Ha en fin vecka!

Kram
Katarina

P.S Tack för din gulliga kommentar, blev så glad.