Google+

tisdag 3 november 2009

Ett hav av löv

Idag har jag fått klart för mig att vi kommer att ha en del löv att ta hand om i fortsättning. Och detta trots att vår trädgård mest består av gräsmatta. Jag har nog inte tänkt på det så mycket men det finns ganska många träd runt nästan hela trädgården och de flesta är riktigt stora. Så många löv blir det.
Tänkte ta fram gräsklipparen och klippa sönder dem, så man inte behöver ta hand om det. Det kanske låter som jag är väldigt lat och det kanske är så, men det finns en stor dieseldriven apparat att ha efter gräsklippare eller fyrhjulingen, som gör tar upp mycket av löven, så så mycket manuellt jobb skulle det inte var. Nä, jag tycker det känns mycket bättre att låta näringen gå ner i jorden igen. Nu återstår det bara att övertala sambon om detta. Han är visst inte så förtjust i gamla löv...





Inga kommentarer: