Google+

fredag 27 mars 2009

Lite vårfint i köket

I veckan har vi fixat lite inför påsken och jag har äntligen kommit mig för att köpa lite fler blommor i huset och det känns genast mycket mer hemtrevligt. Mina gamla favoriter, myrten, har klarat sig hela vintern och tagit riktigt fart, men på övervåningen har det varit lite skralt på blomfronten.

På mormors gamla bord går allt i vitt och blått, men nu har jag fått dit lite lila och gult också med blommornas hjälp.
Pärlhyacinten ska få flytta ut, så fort jag hittat någon plats där det inte kommer går någon grävmaskin...



Några av de geleljus, som jag och mittenbarnet gjorde för ett tag sen. Hittade några små jordgubbar av stearin och varvade med gelemassan och det blev riktigt fint. Ser nästan lite smaskigt ut.

4 kommentarer:

Taklyftet sa...

Vad fint det blir, själv har jag inte hunnit tänka ens på påskpynt det känns inte ens som om det är någon med tanke på allt byggdam.
Sköt om dig!
Jenny

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så flotte bilder! Sååå fint!

Så fin skrift du har fått på bloggen! Hvordan fikk du til det?!

Ha en fin-fin helg!

Klem Anette:)

Malin Winbladh sa...

Oj vad fint, kanske dags att ta fram påsklådan mitt i snörstormen...
Ha en fin helg
/Malin

Vimsingen sa...

Ljusen var jätteläkra!
/VImsingen