Google+

lördag 10 juli 2010

Designbesök

Ett litet snabbinlägg, innan jag ger mig ut till resten ute i trädgården och garaget. Här är det full aktivitet (som för det mesta), jag har semester och Martin försöker göra så lite han kan med gården, och även om vi inte kan åka på några spontana veckolånga turer, så har vi verkligen kunnat njuta av sommaren och göra massor som man bara vill.
Men vi har fått en del gjort här också sen senaste inlägget. Som rubriken skvallrar om, har vi har finbesök i vårt ogräsfrodande bete till trädgård och även om jag har idéer upp till öronen, så var det helt suveränt att få bolla med någon och också får konkreta tips och råd. Därför har jag börjat gör lite testköp av diverse buskar för att se vad som passar bäst. Det ska bli såå roligt och jag känner mig ännu mer inspirerad än tidigare!!!
När jag skrev finbesök, kom jag att tänka på den här bilden, då svärföräldrarna också hade finbesök... av våra hönor... men de får i alla fall en välgödslad gräsmatta; vi har hönsgödsel i vårt nya land och det växer som sjutton!!
Efter en lång stund tyckte nog tuppen att han hade lite dåligt koll på var de höll hus, och försökte då ropa ihop dem. Men han är inte så bra på att gala, så det var bara några som kom... Stackar`n...
När jag sedan vände på mig och tog några kliv åt det hållet, så ser man istället vårt hus, som det såg ut då. Det har väl inte hänt speciellt mycket precis där...

Här är nog det finaste vi har i trädgården just nu. Här hade svärmor sin kompost innan vi byggt vårt hus och därför hade det kommit en del blommor hit. Här ska det inte klippas, så att det får se ut ungefär såhär, men än så länge får man repa ganska friskt för att få bort nässlor, smörblommor, kirskål och skräppor.

Förutom det här trädgårdsbesök har vi fått köksbänken på plats och även kaklet, fixat i lekstugan, isolerat ackumulatortanken lite mer och satt innanfönstren i garaget på plats, varit på Legoland, Skara Sommarland och hämtat kanststenar av granit, så vi klarar oss en bit. I sommar ska vi också ta oss an de två oinredda rummen vi har kvar. Det ska bli jätteroligt att få de extra 60-70 kvm, vi velat ha ganska länge nu och även om vi har ett pingisbord och ett trumset där, så barnen använder rummen, så är det så stökigt förövrigt att jag inte trivs där alls. Till de här rummen hade vi tänkt köpa ett parti begagnad stavparkett, men när vi fick hem några att titta på och oljade in, såg vi att det inte var ek, som vi tänkt, utan mahogny. Det är också jättesnyggt, men det blir lite fel färg för oss, så jag tror vi måste börja titta efter något annat....

Soliga hälsningar


2 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Malin! Så koselig innlegg! Kjempe-fine bilder fra din underbara plass i verden:) Ha en fortsatt fin sommer!!!

Klem klem
Anette:)

p.s. lurt med listen under, på hvor langt man har kommet og hva som har blitt gjort;)

ByggnadsvårdsErica sa...

Hittade din blogg via Gelas hem och trädgård. Va mysigt med höns! Tuppen verkar inte ha så bra hand med kvinnor... men kanske lär han sig med tiden :-)Går det bra om jag lägger upp din blogg bland mina bloggtips?

Somriga hälsningar
Erica Pite Byggnadsvård
www.pitebyggnadsvard.se