Google+

fredag 29 augusti 2008

Ingen snygg trädgård alls...

Häromdagen köpte jag lite lökar att plantera i trädgården. Tänkte man kunde göra något, så det blir lite fint i vår. Men jag vet inte... Det är så mycket som inte alls är fint därute, så jag vet inte om några blommor gör så mycket skillnad. Men drömmarna finns där i alla fall.

På den här bilden ser man vår framtida fruktträdgård. Här ska jag plantera fruktträd och bärbuskar och låta gräset växa fritt. Sedan efter blomning ska jag klippa det en bit, men det ska aldrig vara kortklippt. Det ska vara lite ängskänsla har jag tänkt mig.

Här är baksidan på huset. Den lutar lite, så kanske blir det en uteplats intill huset och sedan en trappa eller sluttning till resten av baksidan. Just nu ser barnens klätterställning helt övergiven och hemsk ut, men jag hoppas hinna fixa till den också nån gång...

1 kommentar:

Lösvirkesbyggarna sa...

Vi har en så stor tomt att vi också har planer att låta en del vara ängsmark. Har tänkt att enbart slå med lie där. Vi kommer ha gräsmatta nog ändå att klippa : )
Kram Anna