Google+

torsdag 26 augusti 2010

En liten tjuvtitt...

Nu ligger jag så väldigt långt efter med att uppdatera bloggen och kan inte låta bli att hoppa över några steg.
Idag hämtade jag nämligen tapeterna till salen och rummet, som går under arbetsnamnet "biblioteket". Jag hade väldiga problem att veta vad det skulle bli, men Martin hade tålamod med mig och till slut tyckte vi lika och det blev från Lim och Handtryck.
När vi fått hem provkatalogerna från dem var det svårt att hitta några som kunde mäta sig med dem, men innan dess hade jag tittat en hel del och då märkt att jag gillar många engelska tillverkare, som Colefax & Fowler och Cole & Son, men även Sanderson och Osborne o Little. (Det blir antagligen kanske något från C & F när vi kommer till toaletten nere)

Ett urval av de kataloger jag burit hem, samt min tillfälliga arbetsplats...






Till biblioteket stod det mellan de här tre, varav två är likadana, en i blå och en i gammalrosa färgställning. Den tredje är en engelsk, som jag tyckt om väldigt länge och bara ville få in någonstans i huset. Nu blev det inte så...
De roliga paketen ...
...innehåller de här...

...och de här.
Imorgon kommer Martin hem från ett bortajobb, med mycket finslipning av ett ganska stort projekt och en massa god mat och dryck. Jag hoppas innerligt att han tagit många, många bilder, så jag får se hur fint det blir!

Måste också passa på att visa våra nykomligar, 2 dagar gamla. De är ju så söta!

Ha det bra alla

Malin

5 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Den rosa tapeten från Lim & Handtryck
den med jugendrosorna är ju bara så fin! Den hade vi i matsalen i vårt gamla hus fast i beige färgställning....det finns ingen snyggare, saknar den!
Lycka till med tapetseringen!

Kallholmen sa...

Vilka underbara tapeter,man vill nästan äta upp dom.
Ska bli roligt att få se dom på plats.
Kram Malin

Boel sa...

Verkligen snygga tapeter! Hade varit kul att se dem när de kommit upp!:-)

Anna sa...

Gah, vad nyfiken jag blev av en av tapeterna bland alla prover. Du minns inte var tapeten bortom den med ekblad kommer ifrån? Liknar faktiskt en originaltapet från vårt hus.

gamlamejeriet sa...

Anna, menar du de bruna med rosa blommor på? Isf måste jag titta vidare lite, för jag kommer inte ihåg. Det jag kommer ihåg är att det var ett stort mönster, kanske 30 cm och jag tror inte de var svensktillverkade.