Google+

söndag 1 juli 2012

Finare runt mikron

Martin har haft en släng av sin onda rygg och då, som alltid när han tvingas ta det lite lugnt, får han han fokusera på lite mindre, och mindre tunga projekt. Efter en kvart i sängen kom han ner och började mäta runt mikron och frågade igen hur det nu var jag tänkt mig att det skulle vara. (Helt fantastiskt förresten, att kunna ha det så ;)) Sedan gick han ut i snickeriet...

Hittade en gammal bild på hur det såg ut tidigare. Vi har länge haft en stenskiva, så riktigt så här illa har det väl inte sett ut hela tiden...
... och efter.


Det kanske inte syns så stor skillnad på bild så här, men för oss blev det stor skillnad. Det blev klart! Nu har det varit färdigt i ett par veckor, men jag har vant mig och tycker det ser ut som det alltid har funnits där. Nu är det bara en lite detalj kvar, som inte hunnit med ännu och det är att det ska sitta en kontakt på sidan mot diskbänken. Det hade han glömt bort, men det vill jag väldigt gärna ha, så det har han sagt att han ska ordna.

Nu har Martin blivit mycket bättre i ryggen igen, men han verkar ha kvar lusten att fixa i ordning här lite till. Igår påbörjade vi ett annat projekt, så nu har vi en liten grävmaskin på baksidan. Det ska bli ett växthus är det tänkt... Återkommer om detta!

Ha en fortsatt trevlig helg allihop!  

5 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Mycket fint & smakfullt! Älskar denna gråa kulör & de små lådorna (har du sett vårt kök så vet du vad jag menar ;DD!)

gamlamejeriet sa...

Tackar. Det var roligt att höra! Det är en väldigt behaglig färg och liksom en blandning av grön o grå. Och sen bara måste jag titta på dina lådor också!

Erika sa...

Blev jätte fint! Grävmaskinsprojekt tenderar att inte vara så små. Lycka till!

Ankan sa...

Vad fint ni gjort! Det är annars alltid problem med microugnar. De passar inte in någonstans, men det här var superfint!

gamlamejeriet sa...

Tackar! Och det verkar som du får rätt. Det verkar bli ett större projekt än vi trott :) men det blir nog bra, till slut.
Malin