Google+

onsdag 8 april 2009

Vårenergi

Oj, vad dagarna flyger fram. Vi har hunnit vara sjuka och blivit friska igen och nu har jag inte kunnat lägga band på mig längre, utan varit tvungen att göra något i vår "icke-trädgård". Därför har jag samlat ihop lite växter från vår gamla trädgård och anlagt ett litet "bäbisland" för dem att växa till på. Jag hällde helt enkelt fyra säckar planteringsjord i ett traktorspår, som fanns alldeles intill garaget. Så nu har jag alltså gjort min första lilla rabatt i trädgården. Åh, det ska bli så roligt att få fortsätta. Blir alldeles till mig bara att tänka på det. Jag har så många planer....

Under tiden vi satt inne med magsjuka och förkylning orkade jag inte göra så mycket, och då hade jag lite tid för några av mina andra intressen, som så ofta hamnar i skymundan nuförtiden. Jag har någon slags förkärlek för tyg och garn och hittar ofta mycket fint och därför har jag en hel massa olika och nästan lika många planer för dem, men tiden.... finns, som sagt, inte. Men för inte så länge sedan visade Lena sitt nya pysselrum och även om jag bara kan ha en del av vårt sovrum, så har jag ändå fått lite ordning på den delen nu. Så nu finns ett litet bord för tillklippning av tyg och ett litet skrivbord med symaskinen på och lådorna proppfulla med sybehör. Jag har även sorterat både garn och tyg efter färg, vilken är både snyggt i skåpet och korgarna och praktiskt. Härligt! Tanken är att mina papper och stämplar ska komma hit också, så jag kan ha allt pyssel på samma ställe. Men jag får nog vänta lite med det.
Eftersom symaskinen nu stod på platsskaffade jag mig även tid till att fixa färdigt en Harry Potter-dräkt, som läänge stått på hold. Arvid blev jätteglad och sprang omkring med kappan slängande kring sig fast han var sjuk. Dessutom har mitt egna projekt, koftan, börjat ta form. Jag hade först tänkt sticka den i brunt garn, men kunde till slut inte motstå det här lila, som helt klart är en av mina favoritfärger.



I helgen fick vi också för oss att röja ur i det rum som vi valt att kalla sal, men som hittills fungerat som lager rum och lite barnverkstad. Men anleningen till att vi vi gjorde det precis nu var att vi märkte att rummet även använts som kattoalett i ett hörn. Usch!!! Bilderna är tagna före och efter att vi burit ut säkert 500 kilo med saker, så nu har vi ca 42 kvm tomt rum, utan golv och med väggar och tak täckta av råspont.



Jösses, vad jag känner mig fylld med energi som bara pumpar så man bara måste göra saker hela tiden. För en månad sedan var jag så trött och hade inte lust till någonting. De varmaste vårhälsningar till er allihop!

Inga kommentarer: