Google+

söndag 22 februari 2009

Garderober i groventren

Bilderna nedan är kanske inte speciellt estetiskt tilltalande, men för oss själva och för er som känner oss, kan det ändå vara lite kul att ha detta på bild.

Martin har mycket att göra på gården och jag tror det kommer att vara så ett tag till, för snart är det vår och då blir det ännu mer att göra.... Men det är ganska bra, för då gör jag mer själv. Jag har slutfört en del småprojekt och även påbörjat några och det tycker jag är jättekul. Det är så lätt att låta den som är duktigast göra det mesta, men nu måste jag ju göra det själv om jag vill ha det gjort. Och det är inte dumt alls!!
Här hade vi tidigt bestämt oss för att det skulle bli garderober så småningom om. Under tiden har det sett ut precis så här.
Lite ramverk för pärlsponten (såklart) kommer på plats. Lillflickan var med som vanligt där det händer nåt.


Så här ser det ut just nu, inbyggt med en pärlspontsdörr på plats, spacklat och slipat. Nu är det bara schellack och färg som återstår, och så inredning förstås. I de två vanliga garderoberna blir det nog likadana lådor som Martin gjort tidigare, medan det är fasta hyllor i det trekantiga varianten. Det ska bli så skönt att flytta ur några flyttlådor till!!


Inga kommentarer: